Archivo: Perspective transform diagram
Descripción: Diagram of how perspective transform works in computer graphics. To determine which screen x coordinate corresponds to a point at Ax,Az multiply the point coordinates by: screen abscissa(Bx) =model abscissa(Ax)×distance from eye to screen(Bz)distance from eye to point(Az){\displaystyle {\text{screen abscissa}}(Bx)\ ={\text{model abscissa}}(Ax)\times {\frac {{\text{distance from eye to screen}}(Bz)}{{\text{distance from eye to point}}(Az)}}} the same works for the screen y coordinate: screen ordinate(By) =model ordinate(Ay)×distance from eye to screen(Bz)distance from eye to point(Az){\displaystyle {\text{screen ordinate}}(By)\ ={\text{model ordinate}}(Ay)\times {\frac {{\text{distance from eye to screen}}(Bz)}{{\text{distance from eye to point}}(Az)}}}
Título: Perspective transform diagram
Créditos: Trabajo propio
Autor(a): Krishnavedala
Términos de Uso: Creative Commons Zero, Public Domain Dedication
Licencia: CC0
Enlace de Licencia: http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en
¿Se exige la atribución?: No
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